#kedaibukumurah

5,381 posts

Loading...
Bukan Travelog Haji Di Bumi Anbia Lelaki kucing ini hidup dengan mengejar awan dari satu tempat ke satu tempat yang lain. Sekilas bayang awan di langit, dia tahu yang mana satu awan kumulus dan yang mana satu awan nimbus. Ini buku tentang pengembaraan Dr Rem di bumi Anbia. Ada hari dia minum pagi di Jeddah, makan tengah hari di Mekah, kemudian makan malam di Madinah. Esoknya, dia di rumah Pangi - masak sup ayam kampung bambangan, nasi tadong, dan bancuh kopi pekat tanpa susu. Dalam Pengembaraan ini, Dr Rem tidak berjumpa dengan orang yang melalak melolong macam monyet bangkatan atau kisah-kisah lain yang sering kamu baca di majalah dan tabloid bila sahaja menjelang musim haji. Kalau ada pun - cerita lelaki yang mengongoi kerana rindukan kucing-kucingnya yang sudah berbulan ditinggalkan di rumah Pangi. Membaca buku ini adalah satu pengembaraan yang menghiburkan. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sabahan #Sarawakian #StudioAnaiAnai #BukanTravelogHaji #BukanTravelogHajiDiBumiAnbia #DrRemDambul
Travelog Haji Hadi Ramai daripada kita mengelak untuk berbicara soal ibadat haji dan kisah suka duka di sebalik pejalanannya. Ini menyebabkan cerita sebenar tidak disampaikan dengan sempurna. Bukannya bermaksud kita perlu melondehkan aib atau kelemahan mana-mana pihak, tetapi kecenderungan untuk berdiam diri itu timbul kerana ada jemaah haji yang menganggap apa sahaja kejadian atau perkara yang mungkin dianggap ‘kurang elok’ (ujian, cabaran, halangan, kesusahan) sepanjang melaksanakan ibadat haji tidak patut diungkit dan dikongsi, kerana ini hanya akan menjejaskan ‘kemabruran’ haji mereka. Melalui naskhah ini, penulis cuba membuktikan bahawa pemahaman ini tidak tepat. Malah, usaha penambahbaikan sentiasa dilakukan dari semasa ke semasa, sama ada oleh pihak Tabung Haji atau kerajaan Arab Saudi agar perjalanan ibadat haji yang dihadapi oleh para jemaah haji semakin dipermudahkan. Penulis juga cuba membawa pembaca untuk menilai semula pandangan umum masyarakat bahawa ibadat haji perlu ditangguhkan sehingga mencapai usia ‘pencen’, sedangkan ibadat ini harus diisi dengan rukun-rukun yang memerlukan upaya fizikal dan ketahanan mental yang tinggi. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakians #Sabahan #IlhamBooks #TravelogHajiHadi #BukuTravelog
Loading...
Travelog Haji: Edisi Terkini Ya Allah, aku mohon keampunan-Mu. Ya Allah, aku mohon kerahmatan-Mu. Ya Allah, aku mohon taufik dan hidayah-Mu. Ya Allah, aku mohon kepada-Mu, izinkanlah aku bercerita tentang pengalaman dan pengajaran yang telah aku lalui semasa menunaikan fardu haji. Ya Allah, aku bukanlah ingin berlaku riak, menyombong diri, apatah lagi untuk bersikap angkuh." "Aku mohon izin-Mu semata-mata kerana aku ingin khabarkan tentang keagungan-Mu, keesaan-Mu dan kehebatan-Mu kepada sanak-saudaraku, rakan-rakanku dan masyarakat umum. Ya Allah, berikanlah aku ilham, permudahkan dan berikanlah kekuatan untuk aku memulakan dan menyudahkan penulisan buku ini." Itulah doa sebelum meninggalkan Masjidilharam. Doa yang dibaca bersama linangan air mata. Doa yang dilafazkan ketika mengadap Multazam. Ia adalah doa sebelum bersembahyang subuh, sebelum melakukan Tawaf Widak dan sebelum mengucapkan selamat tinggal kepada Masjidilharam. Di kala inilah bibir dan hati bertutur sepenuh perasaan, melahirkan keinginan ‘luar biasa’ kerana terpegun dengan kehebatan Pencipta sehingga meleburkan sekeping hati setelah 35 hari berada di Masjidilharam. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sabahan #Sarawakian #BukuPTS #PTSmedia #TravelogHaji #HajiDanUmrah #MuhdKamilIbrahim #Haji #PergiHaji
50 Tip Motivasi Haji & Umrah (Edisi Terkini) “Kreativiti sambil melihat sesuatu isu dalam keadaan sedikit berbeza memberi kesan yang luar biasa kepada khalayak pembaca.” Jika sebaris ayat yang diperlukan, itulah yang ingin saya simpulkan setelah membaca manuskrip 50 Tip Motivasi Haji & Umrah. Begitulah ilmu Allah, sesuatu yang tidak difikirkan oleh orang lain,boleh menjadi sumber panduan kepada yang lain.Petua-petua yang dikemukakan kelihatan biasa tetapi dijadikanluar biasa oleh kedua-dua penulis dengan mengekalkan nilai-nilaisantai dan bersahaja. Bagi saya, ia anugerah Allah kepada penulisbuku ini, Prof. Dr. Muhd Kamil Ibrahim dan Puan Raudzah Roslan. Isu-isu yang ditonjolkan disampaikan dengan cara yangsangat mudah sehingga khalayak pembaca tidak menyedari yangia merupakan satu isu besar. Isu menduakan Allah, berpuasa tahaptinggi dan konsep mengingati Allah secara istiqamah dihujahkandengan penuh kasih sayang.Ia sebuah buku yang mahu dan boleh dihabiskan secepatmungkin tanpa berlalu begitu sahaja. Ia akan diulang bacaterutamanya bagi bakal jemaah haji dan umrah yang inginkansesuatu yang terbaik. Ia menyentuh hati dan saya berasa damaiapabila selesai membaca manuskrip ini. Kamaruddin Majid, Penasihat Agama UiTM #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sabahan #Sarawakians #BukuPTS #PTSmedia #50TipMotivasiHajiDanUmrah #MotivasiHajiDanUmrah #HajiDanUmrah #KamaruddinMajid
77 Resipi Istimewa Air Fryer Buku ini menghimpunkan 77 resipi istimewa pelbagai aneka hidangan harian yang mudah dan cepat dimasak dengan Air Fryer pelbagai guna. Resipi-resipi ini dihasilkan oleh Chef Hanieliza yang terkenal dengan buku I Hari 1 Resipi. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #BukuPTS #PTSMedia #BukuResipi #77ResipiIstimewaAirFryer #77Resipi #ChefHanieliza #BukuChefHanieliza
Why So Serious, Parents? Anak tertumpahkan air,marah. Anak conteng dinding, marah. Anak lambat membaca, marah. Semua benda pun nak marah. Cuba tarik nafas, hembusss.... Kita ibu bapa ni, kadang-kadang terlalu mementingkan diri, tak pandai kawal emosi, tak pandai berlembut dalam mendidik, dan lebih cepat melenting daripada membimbing. Kita jarang selami jiwa anak-anak. Walaupun dulu semasa bergelar anak, kita juga impikan ibu bapa yang memahami. Kan? Why so serious, parents? Jom pasang matlamat untuk sentiasa jadi nombor satu dalam hati anak-anak. Jadi orang pertama yang anak-anak dambakan dalam apa jua situasi. Sementara mereka masih mahu memandang wajah kita. Sementara masih kedengaran suara-suara comel mereka memanggil-manggil kita. Sementara mereka masih sudi peluk cium kita seikhlasnya. Dan sementara semuanya masih belum terlambat. Why so serious, parents? Let's try to put a smile on our face everyday, and be the funniest, the happiest and the proudest parents to our children. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #MustRead #MustReadSdnBhd #WhySoSeriousParents #Parenting #AdlilRajiah
​Pergerakan Bersenjata Parti Komunis Malaya 1968-1989 Kebangkitan Semula Dan Penumpasannya Malaysia bukan sahaja menghadapi ancaman komunis pada zaman darurat (1948-1960), tetapi masalah ancaman komunis masih berterusan selepas negara mencapai kemerdekaan. Pada tahun 1968, Parti Komunis Malaya (PKM) mengambil keputusan untuk melancarkan semula usaha merampas kuasa di Semenanjung Tanah Melayu. Setelah menyusup masuk ke Semenanjung dari selatan Thailand, PKM melancarkan kebangkitan semula perjuangan bersenjata terhadap rakyat, anggota keselamatan dan kerajaan Malaysia. Walau bagaimanapun, hasrat dan tindakan PKM itu sudah disedari oleh pihak kerajaan. Justeru, kerajaan mengatur dan menjalankan pelbagai langkah untuk menghapuskan gerakan komunis dan menangani bahaya ancaman komunis kepada keselamatan negara. Permasalahan komunis di Semenanjung Tanah Melayu berakhir apabila perjanjian perdamaian dimeterai di Hat Yai, Thailand pada 2 Disember 1989 antara pihak kerajaan dengan PKM. Perjuangan PKM yang mengambil masa panjang itu merupakan suatu ancaman kepada keselamatan negara, namun masalah komunis akhirnya dapat diselesaikan demi kepentingan rakyat, kerajaan serta pembangunan negara. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #UMPress #PartiKomunisMalaya #PartiKomunis #HoHuiLing #SejarahMelayu #SejarahMalaysia
​​Perusahaan Kecil Dan Dilema Usahawan Melayu Kedudukan kaum Melayu dalam dunia keusahawanan masih ketinggalan berbanding kaum lain walaupun pelbagai polisi diperkenalkan oleh kerajaan untuk membantu mereka. Persekitaran sosioekonomi yang pantas berubah, memerlukan polisi pembangunan ekonomi Melayu yang lebih selektif dan terfokus. Segala permasalahan yang menjadi kekangan kepada usaha peningkatan mereka perlu dianalisis secara mendalam. Melalui pendedahan maklumat secara konsisten itu akan menjadi input kepada polisi nasional dalam proses pembentukan Masyarakat Perdagangan dan Perindustrian Bumiputera(MPPB)yang berdaya saing. Kurangnya sumber akademik dan bukti empirikal kedudukan ekonomi kaum Melayu, menjadikan buku ini sebagai manfaat berguna kepada pelbagai pihak yang terlibat dalam pembangunan perusahaan kecil sekali gus melakukan anjakan paradigma. Dalam masa sama, memberikan input penting kepada penggubal polisi dalam usaha mentransformasikan usahawan Melayu. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #UMPress #PerusahaanKecil #DilemaUsahawanMelayu #UsahawanMelayu
Demokrasi Dan Dunia Islam: Perspektif Teori Dan Praktik (Second Edition) Demokrasi tidak hanya datang membawa pilihan raya. Sebaliknya, sistem ciptaan Barat ini datang bersama idea kemajuan yang mencabar peranan agama dengan mengagungkan proses rasionalisasi, konsep kekayaan material, pembebasan daripada kongkongan adat, pemisahan politik daripada agama serta kemampuan sains dan teknologi yang berjaya membekalkan manusia dengan keupayaan untuk menguasai dirinya dan alam sekeliling. Mana-mana negara yang menerima demokrasi tetapi menolak idea kemajuan ini akan dianggap tidak membawa aspirasi asal Barat. Dalam perkembangan lain, penyertaan parti Islam atau Islamis dalam proses demokrasi melalui pilihan raya bukan lagi fenomena baharu. Kini bukan lagi persoalan mahukah kumpulan Islamis menerima demokrasi sebagai saluran mendapatkan kuasa politik kerana mereka sudah pun menyertainya. Akan tetapi persoalan yang lebih penting adalah apakah mereka bersedia menerima demokrasi itu melampaui penyertaan dalam pilihan raya? Buku ini cuba memperhalusi dan membincangkan persoalan Islam dan Demokrasi dari segi teori dan praktikal. Menariknya, perbincangan tersebut dijayakan oleh beberapa penulis prolifik dari Malaysia dan Indonesia dengan huraian yang menarik lagi segar. Memandangkan Malaysia dan Indonesia dianggap sebagai negara demokrasi Muslim paling berjaya dan terbesar di dunia, fokus buku ini lebih menjurus kepada permasalahan hubungan Islam dan demokrasi di kedua-dua buah negara tersebut. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #UMPress #DemokrasiDanDuniaIslam #Demokrasi #DuniaIslam
Turki Negara Dua Wajah: Pengkhianatan Ataturk Terhadap Dunia Islam Turki pimpinan Kamal Ataturk, menjauhkan Islam dari kepimpinan hidup manusia. Negara dua wajah ini adalah bencana yang paling dahsyat dalam sejarah manusia dan kemanusiaan. Meminggirkan agama (deen) ini dari fungsinya sebagai pedoman dan petunjuk jalan kehidupan manusia adalah tikaman yang paling memedihkan dan menusuk jantung umat. Sesungguhnya kesengsaraan dan nasib malang yang menimpa pada diri manusia, khasnya pada keluarga serta masyarakat pada amnya, adalah natijah dan hasil yang alami serta buah yang buruk akibat dilenyapkan Al-Quran dari singgahsana kehidupan yang universal serta pandangan hidup yang menyeluruh. Sesungguhnya, kebingungan, kehilangan, kegagalan dan kesempitan yang menyelubungi kehidupan manusia seluruhnya, adalah perbuatan dari tangan-tangan jahat yang digerakkan oleh musuh-musuh yang hina (terutamanya orang-orang Yahudi). Mereka meruntuhkan bangunan yang agung ini dan merobohkan menara yang menjadi petunjuk jalan bagi generasi Islam serta memusnahkan lembaran besar mengenai kebenaran, kepahlawanan dan keluhuran yang dinukilkan kaum Muslimin dengan jihad dan amal salehnya selama tiga belas abad. Bagaimana bangunan ini runtuh? Bagaimana menara cahaya dan penyuluh itu dirobohkan? Bagaimana negeri Islam yang gemilang, iman dan ketamadunan luhur itu hilang? Bagaimana pula kekhalifahan itu runtuh? Buku ini mengupas seluruh upaya Yahudi untuk meruntuhkan kekhalifahan Islam terakhir melalui bonekanya yang dikenali sebagai Musthapa Kamal Ataturk-sang manusia berhala yang berjiwa serigala. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #AlamRaya #MustafaKamalAtaturk #TurkiNegaraDuaWajah #Turki #DrAbdullahAzzam #NovelSejarahIslam #NovelSejarah
SEPULOH NAMA Seutas rantai Silver jatuh ke lantai. Aku terkebil-kebil sendiri. Berdiri Dihadapan dengan perempuan berpakaian jururawat. Matanya langsung tak berkedip melihat aku. Tiada sepatah bicara pun yang keluar dari mulutnya seperti selalu. Dia hnya kaku tak bergerak. Pelik. Entah berapa lama aku berdiri berhadapan dengannya di situ aku tidak pasti. Sehingga akhirnya aku mengambil keputusan untuk menyentuh kakinya yang sudah berwarna kelabu. Tubuh perempuan itu bergerak, terhayun seperti ditiup angin. Dan pandanganku terarah ke lantai semula. Melihat rantai Silver yang selalu dipakainya..... Ia sebuah kisah yang mengingatkan saya pada dosa silam saya. Menyedarkan saya bahawa dalam warasnya akal seseorang, ada gila yang tersembunyi. Gila yang cukup buat saya hidup dalam keadaan tanda tanya dan penuh penyesalan. ‘Mengapa saya bertindak sebegitu?’ ‘Manusia lagi kah saya ini?’ Soalan-soalan itu tak akan dapat saya jawab walaupun nyawa saya sendiri sudah melayang.”-Sahidan Salleh- #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #LejenPress #BukuLejen #Lejen #SEPULOHNAMA #SahidanSalleh
NASI KANGKANG “Kau sanggup jadi celaka sampaikan mati di lembah hina,” Bukan senang aku mahu memberi hati lelaki aku ini kepada orang lain. Sekali aku bagi pada kau, dia milik kau selama-lamanya. Aku sudah berjanji pada diri aku. Wanita yang berjaya memiliki hati ini, akan aku curahkan segala-galanya pada dia. Tapi apabila aku beri pada kau, kenapa kau masih meragui cinta aku, perempuan? Tak cukupkah dengan segala pengorbanan yang telah aku lakukan? Aku sayang kau sepenuh hati aku! Sumpah aku sayang kau! Tapi kenapa kau memperdajalkan aku?- Fahmie Susah untuk aku cakap. Erti cinta. Yang boleh saja membuat semua manusia gila. Termasuk aku. Biarpun orang selalu menganggap aku ustazah berdasarkan pakaian aku, tapi aku juga lemas dan lemah dek cinta. Aku manusia biasa, bukan maksum. Ada nafsu, yang kadang-kadang sukar dijaga. Kerana cinta juga, aku sanggup buang apa yang aku pakai. Aku sanggup membelakangi apa yang aku beriman.- Badrina. Kalau korang jadi aku, sakit hati tak tengok jantan yang kita suka bercanda dengan betina lain? Sakit hati tak? Kalau tak, better kau cek diri kau! Aku sayang dia tapi aku pendam saja. Nak buat macam mana kan. Dah orang tak suka, buat apa nak terhegeh-hegeh lagi. Aku reda, asalkan orang yang aku sayang hidup bahagia. Biarpun kesakitan aku membuatkan dia bahagia, aku pasrah. Tapi, sekali ada orang sanggup buat barua terhadap orang yang aku sayang, kau tunggu balasan aku!!!- Jannah. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #LejenPress #BukuLejen #Lejen #NASIKANGKANG #AzwarKamaruzaman
Sperma Cinta "Pejam celik pejam celik dah BESOR gua ni rupanya" "Setiap helaian sperma cinta telah MEREMBESKAN endorfinku di LUAR TAHAP sukatan biasa." - Fadzil Zahari (Penulis Skrip Filem KongSi, Bini-biniku Gangster, Pe3 dan Main Darah) "KEPUASAN membaca blook ini semacam satu perasaan LEGA dapat langsai hutang PTPTN." - Engku Azmin (Produser TV) "Dia mula MENULIS secara amatur sejar dari BANGKU SEKOLAH lagi iaitu sekitar hujung 80an." - Kak Zam (Pengusaha Buti, Mak Kandung) "Penulisan pertama bertajuk KELUARGA SAYA mendapat kritikan hebat daripada guru mata pelajaran bahasa malaysia dan rakan sedarjah beliau." - Bekas guru Sekolah Kebangsaan Paloh Hinai #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #LejenPress #BukuLejen #Lejen #SpermaCinta #AisaLinglung
Dua Nyawa Dikala manusia sejagat selesa dengan kemudahan yang ada - mereka digemparkan dengan satu berita yang tidak dijangka - yang kemudian mengundang tercetusnya huru-hara. Aliya, Dinda dan Vincent bertemu di tengah kemusnahan. Dan pada mereka, pertemuan itu hanya kebetulan. Tapi mereka silap, ada agenda yang telah diatur. Segala kemusnahan yang berlaku hanya membuktikan satu perkara - setiap manusia itu hanya pentingkan diri sendiri. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #LejenPress #BukuLejen #Lejen #DuaNyawa #AsmarShah #DalilaDahri #LokmanHakim
Nami Nami mendakwa dia mula menulis seawal tahun 1991, tetapi penulisannya mula dibaca orang ramai pada zaman blog Teh Tarik Gelas Besar sekitar tahun 2008. Sembilan tahun selepas itu, sudah berbelas buku yang telah ditulis olehnya, serta banyak cerpen dan tulisan yang hanya dilepaskan di status Facebook, atau tersembunyi dalam diari. Buku Nami ini mengumpulkan petikan-petikan kata penting daripada novel-novel Nami, serta cerpen dan tulisan yang belum pernah diterbitkan lagi. Oh ya, buku Nami ini limited edition—jadi kalau anda nak jadi peminat Nami yang rare—ini 'MESTI MILIK!'. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #LejenPress #BukuLejen #Lejen #Nami #NamiCobNobbler
Al - Quran Al - Karim & Terjemahan Al-Ghufran dengan Panduan Wakaf =========================== Format: Hardcover ISBN-13: 9555056834228 Berat (Kg): 1.675 Penerbit : Telaga Biru =========================== Kandungan > Panduan Wakaf dan Ibtida' > Terjemahan Terkini > Asbabun Nuzul > Hadith #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #TelagaBiru #AlQuranAlKarim #AlQuran #TerjemahanAlGhufran #PanduanWakafdanIbtida #AsbabunNuzul
Konfesi Prebet Adam Benarkah pihak kesultanan Johor ada kaitan dalam kes Prebet Adam mengamuk yang mengorbankan seorang lelaki Melayu, Che Soh Che Mahmud di Chow Kit pada 1987? Malam sial Untuk Adam. Membunuh, dibunuh atau bunuh diri. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #DubookPress #Dubook #AmokAtChowKit #SyahrilAKadir #KonfesiPrebetAdam
104 Mutiara Kata Almarhum Tuan Guru Nik Aziz “Idea ini umpama hujan yang turun, sewaktu ia turun kita perlu terus tadah jika ingin menggunakannya. Jika kita gagal menadah, ia akan kering begitu sahaja sekalipun ia turun dengan lebat. Jika menadah hujan dengan tempayan dan bekasnya, maka menadah idea ialah dengan menulis” #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #DubookPress #Dubook #104MutiaraKataAlmarhumTuanGuruNikAziz #TuanGuruNikAziz #PalieMassa
Singapura, Aku Datang! Singapura, Aku Datang! adalah siri kartun dari karya terbaru Benny Rachmadi yang menampilkan tiga watak utama yang meneroka sedalam-dalamnya karakter mereka sebagai bahan cerita. Ditambah dengan perincian dan warna gambar yang menarik, di jamin Singapura, Aku Datang! akan membuat kita terhibur dan geli hati. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #LejenPress #BukuLejen #Lejen #BennyRachmadi #SingapuraAkuDatang
​Facets Of Faith – Malek Bennabi and Abul A’la Maududi Facets of Faith is a comparative biography of Bennabi and Maududi that interleaves two life journeys with the historical events of the day, focussing on the first half of the twentieth century. They were politically alert even from a young age, and this account conveys how their views took shape, and were reshaped, the challenges and hurdles that came their way, and the people that inspired them. It is also a story of Muslim rallying round shared causes, whether one scholar-activist was living under French rule in Algeria, or the other in British India. However, their thought and ideas also convey the different perspectives towards understanding Islam, and in deciding the priorities facing Muslim society, while nevertheless looking to what is sacred in the religion for guidance. This word draws on archival sources, recollections of their students and also material translated from French and Urdu to English for the first time #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #IslamicBookTrust #FacetsOfFaith #MalekBennabi #AbulAlaMaududi
​Matan al-Ajurrumiyyah dengan Terjemah Bahasa Jawi Menampilkan Matan al-Ajurrumiyyah dengan terjemah bahasa Jawi berserta perumian. Matan ini ialah matan asasi bagi memetakan keseluruhan pembelajaran nahu bahasa Arab. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #KlasikaMedia #MatanalAjurrumiyyah #ShaykhibnAjurrumalSanhaji #BahasaJawi
​Islamic Civilisation and the Modern World: Thematic Essays This book presents a thematic treatment of Islamic civilisation. Each of the fourteen chapters comprising this book treats at least one of the major themes that are characteristic of this youngest religiously-based civilisation of the world. The author’s thematic approach is primarily meant to promote a better appreciation of the living nature of Islamic civilisation. The book’s content provides ample evidence that Islamic civilisation is not merely a passing historical phenomenon. The various themes it discusses clearly demonstrate the continuing relevance of Islamic civilisation to the present and future humanity. Among the many interesting ideas explored in the book are the three types of a civilisation’s global presence, the Qur’anic theory of the identity of the Muslim ummah and the identity of Islamic civilisation, tawhidic epistemology, the core content of a knowledge culture, the wisdom of medical pluralism, the theory of Islam and the three waves of globalisation, the marriage between ethnicity and religiosity to produce certain types of civilisations, and civilisational renewal in relation to Maqasid al-shari’ah. There are many appealing features of the book that would help attract positive responses and critiques from readers thereby helping to contribute to a more enlightened discourse on Islamic civilisation. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #IslamicBookTrust #IslamicCivilisation #theModernWorld #ThematicEssays #OsmanBakar
​Nazam Sirah Anbiya Nazam yang memerikan riwayat para Nabi dikarang khas oleh Datin Asima Hj Abdul Latiff yang berpengalaman dalam puisi tradisional khususnya pantun dan nazam. Buku ini dilengkapi dengan hiasan muka yang menyegarkan, sesuai dengan lantunan bahasa yang indah dengan susun kata yang teratur untuk dimanfaatkan kepada anak-anak di sekolah rendah bagi meneladani kisah para Nabi yang wajib mereka ketahui. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #KlasikaMedia #NazamSirahAnbiya #DatinAsimaAbdulLatif #SirahAnbiya
​Pengantar ‘Ilmu Jawi Pengantar ‘Ilmu Jawi membahathkan perihal sejarah, falsafah, rupa, aturan dan perkembangan bentuk ejaan Jawi warithan. Tujuan utamanya adalah untuk menjadikan Jawi sebagai satu ‘ilmu alat yang menyeluruh bagi membuka rahsia khazanah persuratan Melayu dengan menjelaskan dasar-dasar kebudayaan Jawi. Pengantar ‘Ilmu Jawi akan menjadi ‘ilmu asas bagi seorang penuntut persuratan Melayu-Jawi. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #AqidahalSulaymaniyyah #KlasikaMedia #PengantarIlmuJawi #KangKyoungSeok #MuhammadSyukriRosli
​Rahsia Pengantin Baharu - dilengkapi dengan perūmīan bernota kaki, glosari dan indeks - naskhah aṣal Jāwī dilampirkan - cetakan pada kertas bermutu tinggi Ringkasan: Rahsia Pengantin Baharu ialah sebuah khazanah karya ‘ilmu perkasihan Jāwī. Bahagian awwal karya ini ialah naṣīḥat perkahwinan untuk orang tua, bakal suami dan bakal isteri, termasuklah menjelaskan pemeliharaan keṣihatan dan kebersihan bakal mempelai. Selanjutnya, karya ini membicarakan persediaan malam pengantin dan sa‘at-sa‘at menjalinkan huungan kelamin dengan bahasa yang nyata dan tertib. Istimewanya penulisan ‘ilmu perkasihan ini tidak menonjolkan kelucahan mahupun berṣifat erotis. Sebuah judul yang khaṣ membicarakan ‘ilmu perkasihan dari khazanah Jāwī. ‘Ilmu perkasihan, sepertimana matlamat penulisan karya ini, ialah rahsia kepada kebahagiaan rumah tangga. Karya ini ialah salah satu daripada koleksi Rumah Tangga Jāwī. Sangat sesuai untuk bacaan bakal pengantin yang bakal melayari malam pertama. Baik untuk pengantin lelaki mahupun pengantin perempuan. Peringatan: Bagi yang tidak akan berkahwin atau pembaca bawah ‘umur mahupun mereka yang tidak matang atau seqadar mencari keseronokan - amatlah dilarang membacanya! Anda telah diperingatkan. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #AqidahalSulaymaniyyah #KlasikaMedia #RahsiaPengantinBaharu #ImbangJaya
​‘Aqidah al-Sulaymaniyyah: Ringkasan Pohon Agama Sebuah ringkasan untuk sebuah kitab aqidah karangan Sultan Selangor ke-5, Sultan ‘Alauddin Sulayman Shah yang dikarang oleh oleh cicit baginda, YM Raja Ahmad Mukhlis al-Azhari. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #AqidahalSulaymaniyyah #KlasikaMedia #RingkasanPohonAgama #YMRajaAhmadMukhlisalAzhari
​‘Aqidah al-Sulaymaniyyah: Ringkasan Pohon Agama Sebuah ringkasan untuk sebuah kitab aqidah karangan Sultan Selangor ke-5, Sultan ‘Alauddin Sulayman Shah yang dikarang oleh oleh cicit baginda, YM Raja Ahmad Mukhlis al-Azhari. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #AqidahalSulaymaniyyah #KlasikaMedia #RingkasanPohonAgama #YMRajaAhmadMukhlisalAzhari
​Kitab Perubatan Melayu: Rumah Ubat di Pulau Penyengat Pengenalan, Perūmīan dan Analisis oleh Dr Mohd Affendi Mohd Shafri Keistimewaan terbitan kami: - dilengkapi dengan perūmīan bernota kaki, senarai ubatan dan formulasi, senarai penyakit dan kitāb - naskhah Jāwī dilampirkan - cetakan warna pada kertas bermutu tinggi - latarbelakang kegiatan keilmuan dan amalan perubatan di Pulau Penyengat Ringkasan: Sebuah daftar ramuan ubatan dan daftar aturan menggunakan khidmat tukang ubat atau ṭabīb atau doktor. Walaupun naskhah ini kelihatan ringkas, tetapi ia penting dinilai kerana keunikannya sebagai naskhah perubatan Melayu yang terawal dicetak, dan oleh Percetakan Riyauwiyah iaitu salah satu rumah cetak kepunyaan orang Melayu yang terawal pula. Selain itu, penulisnya adalah seorang ṭabīb diraja Keṣultanan Riau yang bergiat aktif dalam penulisan dan persatuan seperti Kelab Rushdiyah. Beberapa aspek penting naskhah ini termasuklah memberikan sedikit gambaran tentang tataamalan seorang doktor Melayu di Riau, cabaran yang dihadapinya secara logistik dan penyakit-penyakit yang sering ditemui mashārakat ketika itu. Keistimewaan kitab ini: Rumah Ubat di Pulau Penyengat dicetak di Matba‘ah Riauwiyah di Pulau Penyengat pada tahun 1894, menjadikannya sebagai naskhah bercetak perubatan Melayu yang tertua sekali di alam Melayu, iaitu setahun lebih awwal daripada tarikh tercetaknya naskhah Ṭayyib al-Iḥsān fī Ṭibb al-Insān karya Shaykh Aḥmad al-Faṭānī (1895). #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #KitabPerubatanMelayu #KlasikaMedia #PerubatanMelayu
RAHSIA Arif berhempas pulas mencari jalan penyelesaian untuk datuknya Sumardi yang sudah berbulan terlantar sakit. Menurut pakar perubatan, Sumardi sepatutnya sudah lama meninggal dunia. Dengan bantuan Faz, teman wanita Arif, dia diperkenalkan dengan Melissa, seorang gadis yang mempunyai deria keenam. Mereka menyelami sejarah hitam keluarga Arif dan menemukan kisah cinta antara Sumardi dengan seri panggung bernama Dewi Anindyawati Alang Syukor, seorang penari Inang Renek yang datang ke Pekan Sungai Besar kira-kira 70 tahun lampau. Rahsia mistik terbongkar satu persatu. Siapakah yang akan tergoda untuk menuntut bela? Dan siapa pula yang akan menjadi mangsa? #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sabahan #Sarawakian #Fixi #BukuFixi #RAHSIA #FaizalSulaiman #UntukPembacaMatang
Peguam Bukan Peguam Tidak kurang juga saya ketemu manusia aneh seperti OCPD yang sangat gah di balai tetapi menikus di dalam Mahkamah, saksi penipu yang pintar memperdaya hakim, wanita yang jelita tetapi berperangai jelik, wanita yang baru mencuba menjadi ibu ayam tetapi gagal dalam percubaan pertamanya untuk memperdagang 4 orang perawan, tokey dadah yang berIQ tinggi, orang yang tidak bersalah tetapi dihukum kerana kegagalan sistem perundangan, bapa yang tidak berhati perut kerana membiarkan anak hidup kesusahan tanpa nafkah dan broker perniagaan yang menagih khidmat guaman terbaik tetapi kedekut mengeluarkan wang. Hadir ke Mahkamah adalah sebenarnya suatu keistimewaan atau privilege yang tidak mungkin dinikmati manusia biasa. Hanya manusia tertentu yang boleh bersuara di dalam Mahkamah iaitu Hakim, Peguam, OKT, Pendakwa dan Polis Mahkamah. Selain itu, manusia lain tidak punya hak untuk bersuara di Mahkamah. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #ILHAMBooks #PeguamBukanPeguam #Peguam #ZulqarnainLukman
Family Law (Non-Muslim) in Malaysia Family Law (Non-Muslim) in Malaysia discusses on family law related to non-Muslims in Malaysia which is generally based on the Law Reform (Marriage and Divorce) Act 1976 and several other supplementary statutes. Over the years, it is noticed that there have been legislative development affecting family law which need to be addressed and clarified. Thus, the primary aim of this book is not only to state comprehensively the legal aspect but also to highlight the recent developments and to suggest necessary reforms to suit the modernization of communities and the changing society. The topics presented in the twelve chapters are: historical outline; betrothal and domicile; marriage requirements, procedural matters, status, rights and obligations; divorce and matters incidental thereto – maintenance, division of matrimonial property and custody of child; legitimacy, adoption and domestic violence. As Malaysia is a member of the international community and is a party to, and consequently bound by, a few international treaties, this book explains the effects of the treaties on certain aspects of the national laws. This book is a useful reference for law students and practitioner. Similarly, for those in the legal fraternity and the public at large, it will make for a better understanding of those principles of civil, family law and to keep abreast with the latest developments and reforms on the subject matter. Finally, this book could not have been published without a great deal of help and encouragement from many sources. The authors would like to thank the Research Management Centre, IIUM for all the assistance and guidance rendered by the Centre in the preparation and publication of this book. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #IIUMPress #FamilyLaw #FamilyLawInMalaysia #FamilyLawNonMusliminMalaysia
BINGIT Pemenang pertandingan novel Singapura anjuran Buku Fixi. Gua, Jedi. Ini kisah gua. Berperang sama diri sendiri, menjadikan hidup gua huru-hara. Sedikit masa gua berkenalan sama perempuan gua, nama dia Faiza. Bertambah huru-hara bila gua dapat tahu dia mengandungkan anak haram gua. Penjara, fitnah, dadah, zina, pondan liar, itu semua perkara bikin gua paiseh. Gua mahu lari dan mahu jadi Jedi yang baru. Tetapi, kisah baru pula yang timbul bila Tony datang kasi bingit sama gua lagi. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #Fixi #BukuFixi #Bingit #Jeehan #UntukPembacaMatang
Sains-Lah! Sains-lah! merupakan himpunan coretan pengalaman unik 24 saintis muda tempatan. Setiap saintis mempunyai cerita tersendiri tentang pahit getir dan saat-saat indah sepanjang menempa kerjaya sebagai saintis di Malaysia. Ditulis oleh saintis-saintis tempatan, Sains-lah! menyingkap laluan yang telah dilalui oleh penulis dalam bidang penyelidikan yang ditekuni mereka dan sumber inspirasi dalam membina kerjaya. Penulis turut mencoretkan harapan mereka pada masa akan datang dalam meningkatkan kualiti penyelidikan Malaysia agar mampu berdiri sama tinggi dengan negara maju #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sabahan #Sarawakian #ThukulCetak #ThukulBersekutu #SainsLah #CatatanSaintisMuda
Pseudoscience Watch Dalam dunia yang penuh dengan Pseudoscience atau Sains Palsu, kita memerlukan sebuah entiti yang tegas, ganas dan intelek untuk bangun dan menentang mereka yang korup ilmu. Maka terciptalah Pseudoscience Watch - sebuah komuniti yang paling dibenci kapitalis bangsat yang mengambil kesempatan dan para pengamal Sains Palsu. Kami Doktor Perubatan, kami Jurutera, kami Saintis, kami Ahli Farmasi dan kami tak akan berhenti. Kami akan terus bongkar produk Sains Palsu, kami tetap bongkar mereka yang menipu sebagai Doktor Perubatan, Professor, Pensyarah, Ahli Sains atau apa saja. Godamlah kami, ugutlah kami, ambillah tindakan undang-undang ke atas kami, Sains akan terus menang. Pesanan kepada pengamal Sains Palsu - We are Pseudoscience Watch, and we are watching you #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sabahan #Sarawakian #ThukulCetak #ThukulBersekutu #PseudoscienceWatch #AhliMedikDanParaSaintisGila
Kitab XX Kata orang, tak elok perigi mencari timba. Nanti kurang manis atau menjatuhkan maruah seorang gadis. Itu kata orang. Kata kamu pula bagaimana, wahai gadis? Masihkah kamu mahu menunggu untuk si lelaki pujaan hati masuk meminang kamu? Tunggulah sehingga bulan jatuh ke riba. Entah bila si dia akan menyatakan rasa cintanya pada kamu jika kamu sendiri tidak memberikan pentunjuk kepadanya? Zaman sekarang kamu tidak boleh lagi duduk menunggu. Nisbah wanita kepada lelaki bukan lagi 1:1, tetapi sudah meningkat kepada 7:1. Wahai gadis, usahlah kamu menunggu lagi. Usahakan langkah untuk memikat si dia yang kamu sukai. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #LubukBukuMY #Sabahan #Sarawakian #GUERILLAsegalanya #Guerillah #KitabXX #Shah
Pidato & Strategi Perang Sejak berusia dua tahun, Che Guevara menghidap asma yang dideritai sepanjang hidupnya. Oleh kerana itu, keluarganya berpindah ke daerah yang lebih kering iaitu di daerah Alta Gracia (Cordoba).Namun begitu, kesihatannya tetap tidak membaik. Dirinya mendapat didikan awal di rumah, dengan sebahagian besar diajar ibunya sendiri, Celia de la Serna. Pada usianya yang masih muda, Che Guevara merupakan seorang pembaca yang tekun. Beliau mendalami karya Marx, Engels dan Freud yang ada di perpustakaan ayahnya. Boleh jadi dirinya sudah pun membaca karya-karya tokoh besar ini sebelum memasuki persekolahan peringkat menengahnya (1941) di The Colegio National Dean Funes, Cordoba. Di sekolahnya, beliau merupakan pelajar yang terbaik di bidang sastera dan olahraga. Pelbagai peristiwa yang berlaku sekaligus mempengaruhi diri Che Guevara sejak muda. Dirinya melihat sebuah penghinaan dalam pantomim yang dilakonkan dalam sistem demokrasi berparlimen serta kebenciannya yang membuak-buak pada ahli-ahli politik didokong tentera, kapitalis serta yang paling jelas kepada matawang Dolar Amerika yang dianggap sebagai lambang penjajahan. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sabahan #Sarawakian #ThukulCetak #ThukulBersekutu #PidatoDanStrategiPerang #CheGuevara
LANGKAH Ada apa dengan Saleha? Seksa sangat ke duduk dengan Maksu tu? Tak suka terkongkong dan kena tolong jual sate tiap-tiap malam? Dapat makan percuma, tak perlu bayar sewa bilikpun, Saleha tetap tak gembira. Marah sangat ke dengan Abang Hafiz yang tak izinkan dia kerja kilang? Atau bengang sebab abang kandung sendiri dah khianati janji? Saleha ada cita-cita. Jadi apa yang Saleha harapkan daripada jejaka asing bernama Bago itu? Mungkinkah dia Prince Charming? Knight in Shining Armour? Captain America? Walaupun tampak gagah, mampukah Bago beri apa yang Saleha idamkan? Hati-hati Saleha, bila dah berani melangkah…jangan lupa baca Bismillah. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Fixi #BukuFixi #LANGKAH #DayangNoor #UntukPembacaMatang
PARCEL Sebagai tukang pasang talian internet di lautan, Faisal selalu berjauhan dengan isterinya Anis. Satu hari, dia ditugaskan untuk menghantar parcel ke pelantar Stella Fortuna. Itu bukan tugas biasa, dan parcel itu harus dijaga seperti nyawanya. Malangnya, pelantar itu diserang Laguna Pirates, kumpulan lanun yang berbahaya dan ganas. Tujuan mereka: merampas parcel itu atas arahan Descartes. Laguna Pirates kemudian mahukan parcel itu, membuatkan Faisal dan Syaza, seorang lagi mangsa culik, tersepit di antara pertelagahan kuasa Laguna-Descartes. Bukan sembarangan barang yang terisi di dalam parcel itu. Salah tangan yang menerima, pasti hancur dunia! #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Fixi #BukuFixi #PARCEL #SimonMalik #UntukPembacaMatang
I'm A Backpacker: Europe Meneruskan tradisi buku bestseller pertama I'm A Backpacker: Korea, kini Puteh Press datang lagi dengan buku kedua dalam siri travel bertajuk I'm A Backpacker: Europe. Buku ini bukan sebuah buku travelog yang mencatatkan pengalaman penulis. Tetapi buku ini adalah buku yang menunjukkan cara/how-to, bagaimana untuk mengembara di Eropah. Keistimewaan utama buku ini adalah bagaimana mahu travel di sebuah benua yang terkenal sebagai elit, tetapi dengan bajet terhad. Dengan wang kurang daripada RM6000, pembaca ditunjukkan cara bagaimana mereka dapat mengembara ke-12 bandar besar di Eropah seperti Milan, Paris, Madrid, dan Berlin. Bukan sahaja pembaca dapat berjimat, mereka juga dapat merancang sendiri perjalanan seperti mana yang dikehendaki. Buku ini adalah umpama Lonely Planet, tetapi versi untuk rakyat Malaysia. Buku ini: - sepenuhnya berwarna. - dipenuhi dengan gambar-gambar daripada koleksi peribadi penulis. - pembaca mampu sesuaikan panduan untuk keperluan seorang mahupun secara berkumpulan. - pilihan tarikh, tempat, aktiviti, jenis pengangkutan, penginapan, tukaran wang, makanan, pakaian, dan banyak lagi. - daripada penulis yang sudah pergi sendiri ke tempat-tempat ini dan pernah menetap di Eropah. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #PutehPress #TravelEurope #ImABackpackerEurope #ImABackpacker #KhairulAbdullah
I’m A Backpacker: Korea Apa rasanya menjadi backpacker di Korea? Seorang diri tanpa ada sebarang kenalan. Bagaimana mahu menghadapi ragam hidup masyarakat Korea yang kita hanya kenali melalui kaca TV? Di mana pula tempat-tempat wajib untuk dikunjungi dengan bajet yang sangat ekonomi? Buku ini akan membantu anda. Ini bukan sekadar buku panduan untuk survival di Korea. Ia adalah buku yang membicarakan tentang manusia dan budaya. Pengembaraan ke Korea akan lebih bermakna sekiranya kita mampu mendalami sisi-sisi Korea yang tidak terpapar di kaca TV. Dalam buku ini, tidak ada imaginasi, yang ada hanya realiti. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sabahan #Sarawakians #PutehPress #TravelKorea #ImABackpackerKorea #ImABackpacker #BukuTravel #HalianAzurin
I’m A Backpacker: Germany Jerman ni macam terngiang-ngiang saja di telinga. Banyak kali dengar. ... Tapi itulah. Setakat dengar saja. Tak terasa nak pergi. Tak ada pulak dalam senarai negara mesti dilawati. … Tapi lepas Backpackers Korea dan Eropah, ada buku ni. Jadi mesti ada sebab KENAPA Jerman? Kenapa ada orang, bila dah pergi Jerman sekali, pergi lagi dan lagi? Tak ada negara lain dah? Kenapa ada yang duduk Jerman terus? … Rasanya Jerman ni, kes dia adalah 'tak kenal, maka tak cinta'. … Bila kau dah kenal dia, kau akan tanya, “Kenapalah aku tak tahu benda ni dari dulu lagi?” Kau mula tak dapat kawal diri. Kau terbayang-bayang Altstadt, Obersee, dan Königssee. … Yang kau pegang ni, buku ini, adalah detik pertama pandangan kau dan Jerman; rasa yang berpindah daripada mata, jatuh ke hati. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #PutehPress #TravelGermany #ImABackpackerGermany #ImABackpacker #KhairulAbdullah
I’m A Backpacker: Japan Kita mungkin fasih English, tetapi itu bukan satu kelebihan yang bermakna apabila di Jepun. Maka, apa perlu kita buat? Makanan di Jepun adalah antara yang wajib dicuba dan dirasai sendiri. Pun begitu, di Jepun tidak ada cop Halal Jakim. Matilah kita? Pengangkutan awam di Jepun adalah antara yang tercanggih dan terefisyen di dunia. Cumanya semua macam kompleks sangat. Jadinya bagaimana nak manfaat? Itu hanya sebahagian daripada persoalan yang ada dalam kepala kita. Jangan bimbang, jawapan-jawapannya ada dalam buku ini. Anda hanya perlu nikmati pengembaraan di Negara Matahari Terbit ini. Selebihnya, biar buku ini uruskan. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #PutehPress #TravelJapan #ImABackpackerJapan #ImABackpacker #KamalZharif
I’m A Backpacker: Turkey Turki sebuah negara yang apabila kita jejak kaki sahaja ke sana, kita akan diberi sensasi yang sangat berbeza. Orangnya, bahasanya, dan sejarahnya mampu memberikan kita rasa akrab, tetapi dalam masa yang sama ada sisi-sisi Turki yang membuatkan kita sangat asing. Kita tahu Turki negara penuh sejarah, tetapi di Turki ada 81 buah negeri. Ke mana kita harus pergi untuk melihat sejarahnya? Kita mahu melihat tinggalan sejarah Rom? Byzantine? Ataupun Empayar Uthmaniyah? Bagaimana pula dengan makanan Turki? Memang tidak sukar untuk mencari makanan halal di sini, tetapi makanan jenis apa yang wajib kita cuba? Tempat tinggal di Turki memang bukan satu masalah, tetapi di mana yang paling sesuai? Buku ini akan menjawab semua persoalan itu. Mudah dan jelas, berserta dengan gambar dan rajah. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #PutehPress #TravelTurkey #ImABackpackerTurkey #ImABackpacker #ShafiqShafie
I’m A Backpacker: United Kingdom Ada penyokong Manchester United, yang turun ke lapangan terbang London, sedangkan jauh lebih mudah sekiranya turun ke lapangan terbang Manchester. Ada yang kata darurat dan terpaksa makan makanan tidak halal, sedangkan UK adalah antara negara yang banyak menjual makanan halal. Ada yang rasa bosan, hanya berlegar-legar di kota, sedangkan UK mempunyai kawasan countryside antara yang tercantik di Eropah. Senarai 'kerugian' ini sebenarnya lebih panjang, dan buku ini bertujuan bagi memadamkan segala 'kerugian' yang mungkin anda alami. Segala panduan dan tip disusun rapi. Sehingga, kita berasa tahu segala-galanya tentang UK. Jadi adakah ia akan menjadikan anda seperti melancong dengan travel agency? Tidak sama sekali. Panduan dan tip di dalam buku ini tidak akan menjadikan 'nikmat' backpacker itu berkurangan, malah ia menambah jauhnya perjalanan, dan memberi sensasi tambahan kepada anda sebagai backpacker #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #PutehPress #ImABackpackerUnitedKingdom #ImABackpacker #TripMurah #BukuTravel #ShahKang
I’m A Backpacker: France Bonjour Apa lagi selain ucapan itu yang akan memudahkan urusan  kita semasa di Perancis? Sekiranya kita ada pelancong yang mencari keindahan musim, musim mana yang sesuai dengan kita? Musim bunga memang seindah-indah musim. Pemandangan kampung akan penuh dengan bunga. Di bahagian mana pemandangn yang paling indah? Yang berbaloi dengan kos yang akan meninggi? Bagaimana sekiranya musim sejuk yang membuatkan kos menjadi murah? Hey, kita Malaysia tidak ada salji. Bermain dengan salji itu adalah satu idaman. Tetapi di mana? Mungkin kita bukan pencari musim, tetapi seorang pelancong seni dan sejarah. Di mana kita perlu melawat untuk melihat karya-karya seni dan tapak sejarah yang terkenal di Perancis. Ataupun kita cuma pengkagum menara Eifel. Mahu menikmati suasana romantis kota Paris. Bagaimana mahu menikmati semua itu dengan tenang, selamat, dan murah? Biar buku ini yang menguruskannya. Anda hanya perlu sediakan wang dan tandakan cuti di kalendar. Kandungan BAB1 TENTANG PERANCIS BAB2 MUSIM-MUSIM DI PERANCIS BAB3 BAGAIMANA CARA KE PERANCIS BAB4 SURVIVAL SKILL BAB5 MENJELAJAH PERANCIS Ulasan Buku ini memang sesuai untuk mereka yang 'kaki travel'. Banyak panduan dan cara bagaimana persediaan yang perlu kita buat semasa disana dan banyak lagi. Lengkap dengan gambar sepenuhnya berwarna. Memang berbaloi kalau dapat baca buku ini. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #PutehPress #ImABackpackerFrance #ImABackpacker #TripMurah #BukuTravel #ZikrullahIsmail
Pemburu Bencana Setiap detik yang digambarkan oleh penulis disampaikan dengan bahasa yang mudah difahami sehingga kadangkala boleh menimbulkan unsur saspens kepada pembaca. Malah kami, penerbit yakin tulisan “Pemburu Bencana” ini mampu menyuntik semangat anak muda yang tidak pernah menceburi bidang kesukarelawanan untuk “menyerah diri” bagi membantu misi-misi kemanusiaan yang sentiasa memerlukan khidmat dan tenaga muda. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #Malaysian #TelagaBiru #PemburuBencana
KINI.. MENGAWAL CUACA IANYA BUKAN SUATU ANGAN-ANGAN! . . High Frequency Active Auroral Research Program atau disingkat HAARP, merupakan suatu program penyelidikan gabungan yang dilakukan dan dibiayai oleh Tentera Udara AS, Tentera Laut AS, Universiti Alaska dan Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA). Projek penyelidikan HAARP bermula pada tahun 1993. Salah satu stesen bumi HAARP milik Amerika ada di Alaska. . . HAARP "dipecat" gelombang radio frekuensi dari yang sangat rendah hingga yang sangat tinggi keatas atmosfera. Salah satu kesannya akan mempengaruhi ionosfera dan stratosfir menjadi hangat, menciptakan awan dan merubah iklim dunia. . . Jika diubah dengan kekerapan lain, maka gelombang radio frekuensi tersebut dapat terpantul oleh ionosfera dan kembali lagi ke Bumi untuk mencipta gempa bumi atau bahkan boleh mempengaruhi fikiran manusia. Dan masih ada beberapa kemampuan HAARP lain. . . Salah satu stesen HAARP ada di Alaska yangt terdiri dari 360 antena. Masing-masing antena menghasilkan daya pancar minimum sebanyak 10,000 watt. . . INFINITY WAR : LEGENDA KITAB KEGELAPAN DARI MAKAM PURBA. . . Hubungi Sekarang! +60145376395
ADA APA DENGAN CINTA? Oleh Silvarani. . Apa lagi yang kurang dalam hidup Cinta? Ia punya keluarga yang bahagia, popularitas di sekolah, banyak pengagum, dan yang paling penting, ia punya sahabat-sahabatnya. Alya, Maura, Milly, dan Karmen membuat hari-harinya selalu berwarna. Mereka adalah pusat dunia Cinta. . Sampai suatu hari, ia berkenalan dengan Rangga, cowok jutek dan penyendiri yang lebih suka berteman dengan buku daripada manusia. Ternyata mereka sama-sama menyukai puisi, minat yang tak bisa Cinta bagi dengan keempat sahabatnya. Dan perlahan hal itu membawa perubahan pada dirinya, membuat orang-orang di sekitarnya bertanya-tanya, ada apa dengan Cinta? . Ketika Cinta sendiri pun ikut mempertanyakan dirinya dan persahabatannya menjadi taruhan, apa yang sebaiknya ia lakukan? . 🐝 RM35 exc post RM7/ RM 11 SS . 🌸 Berminat?? . 📲 DM atau tekan terus w/app link di profile @talihatiteam_alia . 👉 Klik koleksi lain #bukuindonesiadimalaysiaa . #adaapadengancinta #bukuiNdonesia #kedaibukuonlineMalaysia #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #Sarawakians #Sabahan #Silvarani #AdaApaDenganCinta #BukuIndonesiaDiMalaysia #NovelIndonesia #NovelIndonesiaDiMalaysia
200 Tip Sihat Akal, Tubuh & Iman Gaya Rasulullah Dalam kita berusaha menegakkan sunnah, perkara utama adalah kita mengenal dahulu Rasulullah s.a.w., dan satu daripada perkara untuk mengenal baginda adalah kita menyusuri perbuatan dan amal dalam kehidupan sehariannya. Penulisan pada kali ini adalah satu usaha untuk menyebarkan kembali gaya hidup junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w. supaya kita dapat bersama-sama beramal dengan sunnah Nabi s.a.w. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #Malaysian #PTSMedia #BukuPTS #TipSihatAkalTubuh #TipSihatAkalTubuhImanGayaRasulullah
200 Tip Mudah dan Rajin Solat Gaya Rasulullah Buku 200 Tip Mudah dan Rajin Solat Gaya Rasulullah memberi informasi kepada kita tentang ganjaran solat, mudahnya solat dan rajin solat mengikut gaya Rasulullah. Solat adalah perintah Allah  s.w.t. yang wajib dilaksanakan oleh orang Islam. Solat terbahagi kepada dua,  iaitu solat fardu dan solat-solat sunat. Solat fardu adalah rukun Islam yang kedua. Ibadah solat ini sukar dilakukan dalam kehidupan seharian kita kerana ia ibadah yang berat. Buku ini menghuraikan 200 tip untuk kita mudah dan rajin solat berdasarkan 40 hadith sahih. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakians #Sabahan #PTSMedia #BukuPTS #200TipMudahdanRajinSolatGayaRasulullah #Solat #RajinSolat
Mencabar Teori Konspirasi Teori Konspirasi. Kini seolah-olah menjadi fardhu ain bagi setiap rakyat Malaysia yang beragama Islam. Ia dibicarakan seperti bakal penyelamat ummah. Ada beratus buku best-seller lahir seperti cendawan selepas hujan. Ustaz-ustaz yang membahaskannya pula mengecapi kemahsyuran dan pengikut yang tidak mampu mereka bayangkan. Tapi nanti dulu, ada sesuatu yang tidak kena pada teori yang dipeluk oleh unat sejagat. Teori ini tidaklah sesuci yang dibayangkan. Teori ini ada sisi gelap yang menunggu masa untuk dibongkarkan. Justeru, Ibn Jawi dan Ayman Rashdan Wong bekerjasama untuk mencabar teori yang sudah lama dipeluk seperti wahyu oleh kebanyakan kita #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #Malaysian #ThePatriots #PatriotsPublication #MencabarTeoriKonspirasi #TeoriKonspirasi #IbnJawi #AymanRashdanWong
The Physicists' Odyssey: Kisah-kisah 25 Sarjana Fizik Kalau Tuhan turunkan para kekasihnya untuk mengajar manusia mengenai fizik, maka inilah wajah-wajah yang mungkin akan terpampang sebagai nabi-nabi tersebut. IQ yang tidak tertanding. Ketabahan menghadapi ujian. Keunikan yang membuatkan mereka terasing. Namun disebalik kejayaan dan penemuan yang memukau dunia, mereka juga manusia seperti kita. Ada suka dan duka. Ada betul dan silap. Ada tangis dan ketawa. Ini kisah 25 sarjana fizik, yang nama mereka terpahat dalam sejarah, sebagai yang teragung. Bukan sahaja kisah hebat yang diriwayat, tetapi kisah drama kehidupan yang tercatat. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakians #Sabahan #ThePatriots #PatriotsPublication #ThePhysicistsOdyssey #Kisahkisah25SarjanaFizik #ZamirMohyedin #MusoddiqJaafar
CEPAT2 ORDER #infinitywar dah sampai! Mana order ampa nih.. 🤩 Buku2 ini sedang mencari PEMILIKNYA!
Aku Seorang Patriot Masa depan dibina di atas perjuangan dan pengorbanan. Ada yang berkorban harta dan masa, menyumbang tenaga dan idea. Tetapi, jangan kita sesekali melupakan mereka yang telah berkorban darah dan nyawa. Aku Seorang Patriot adalah himpunan kisah-kisah keperwiraan anggotan-anggota keselamatan kita yang berada di barisan paling hadapan, menjalani operasi serta mendepani musuh, demi memastikan negara serta anak bangsanya dapat terus hidup aman dan selesa. Kita bukan hanya penerus legasi keluarga, bukan juga hanya penerus idealisma. Kita adalah pewaris harapan dan impian setiap anggota keselamtan negara yang telah mewasiatkan kedaulatan dan kestabilan negara kepada kita. Mereka sudah menunaikan janji dan baiah mereka untuk mempertahan negara. Sudah tiba gilirannya kita pula menunaikan janji untuk membangunkan negara. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sabahan #Sarawakian #PatriotsPublication #ThePatriots #AkuSeorangPatriot #AenidAbdullah
Nak lebih diskaun dan free shipping? Layari shopee kami, shopee.com.my/kedaiom I'm A Backpacker: Europe Meneruskan tradisi buku bestseller pertama I'm A Backpacker: Korea, kini Puteh Press datang lagi dengan buku kedua dalam siri travel bertajuk I'm A Backpacker: Europe. Buku ini bukan sebuah buku travelog yang mencatatkan pengalaman penulis. Tetapi buku ini adalah buku yang menunjukkan cara/how-to, bagaimana untuk mengembara di Eropah. Keistimewaan utama buku ini adalah bagaimana mahu travel di sebuah benua yang terkenal sebagai elit, tetapi dengan bajet terhad. Dengan wang kurang daripada RM6000, pembaca ditunjukkan cara bagaimana mereka dapat mengembara ke-12 bandar besar di Eropah seperti Milan, Paris, Madrid, dan Berlin. Bukan sahaja pembaca dapat berjimat, mereka juga dapat merancang sendiri perjalanan seperti mana yang dikehendaki. Buku ini adalah umpama Lonely Planet, tetapi versi untuk rakyat Malaysia. Buku ini: - sepenuhnya berwarna. - dipenuhi dengan gambar-gambar daripada koleksi peribadi penulis. - pembaca mampu sesuaikan panduan untuk keperluan seorang mahupun secara berkumpulan. - pilihan tarikh, tempat, aktiviti, jenis pengangkutan, penginapan, tukaran wang, makanan, pakaian, dan banyak lagi. - daripada penulis yang sudah pergi sendiri ke tempat-tempat ini dan pernah menetap di Eropah. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #PutehPress #TravelEurope #ImABackpackerEurope #ImABackpacker #KhairulAbdullah
Lebih diskaun di shopee kami, shopee.com.my/kedaiom I’m A Backpacker Journal USA Amerika tak semestinya sama seperti yang kau sangka. Perjalanan 80 000km Hannah merentasi 50 negeri di USA #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #PutehPress #HannahOnEarth #ImABackpackerJournalUSA #ImABackpacker
Anak Rantau Hepi, perantau bujang yang menyalakan dendam di tepi danau. Martiaz, ayah yang pecah kongsi dengan anaknya di simpang jalan. Datuk, kakek yang ingin menebus dosa masa lalu di tengah surau. Pandeka Luko, pahlawan gila yang mengobati luka lama di rumah usang. Apakah "alam terkembang jadi guru" menjadi amanat hidupnya? Mungkinkan maaf dan lupa menjadi penawar bagi segenap luka? Ikuti petualangan Hepi bersama Attar penembak jitu dan Zen penyayang binatang, bertemu semua tokoh ini, bertualang mendatangi sarang jin, menghadapi lelaki bermata harimau, memburu biduk hantu, dan menyusup ke markas pembunuh. Semuanya demi melunasi sebuah dendam, sebuah rindu #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakians #Sabahan #AFuadi #AnakRantau #NovelIndonesia #NovelIndonesiaDiMalaysia
Ranah 3 Warna (Negeri 5 Menara #2 ) Alif baru saja tamat dari Pondok Madani. Dia bahkan sudah bisa bermimpi dalam bahasa Arab dan Inggris. Impiannya? Tinggi betul. Ingin belajar teknologi tinggi di Bandung seperti Habibie, lalu merantau sampai ke Amerika. Dengan semangat menggelegak dia pulang ke Maninjau dan tak sabar ingin segera kuliah. Namun kawan karibnya, Randai, meragukan dia mampu lulus UMPTN. Lalu dia sadar, ada satu hal penting yang dia tidak punya. Ijazah SMA. Bagaimana mungkin mengejar semua cita-cita tinggi tadi tanpa ijazah? Terinspirasi semangat tim dinamit Denmark, dia mendobrak rintangan berat. Baru saja dia bisa tersenyum, badai masalah menggempurnya silih berganti tanpa ampun. Alif letih dan mulai bertanya-tanya: "Sampai kapan aku harus teguh bersabar menghadapi semua cobaan hidup ini?" Hampir saja dia menyerah. Rupanya "mantra" man jadda wajada saja tidak cukup sakti dalam memenangkan hidup. Alif teringat "mantra" kedua yang diajarkan di Pondok Madani: man shabara zhafira. Siapa yang bersabar akan beruntung. Berbekal kedua mantra itu dia songsong badai hidup satu persatu. Bisakah dia memenangkan semua impiannya? Ke mana nasib membawa Alif? Apa saja 3 ranah berbeda warna itu? Siapakah Raisa? Bagaimana persaingannya dengan Randai? Apa kabar Sahibul Menara? Kenapa sampai muncul Obelix, orang Indian dan Michael Jordan dan Kesatria Berpantun? Apa hadiah Tuhan buat sebuah kesabaran yang kukuh? Ranah 3 Warna adalah hikayat bagaimana impian tetap wajib dibela habis-habisan walau hidup terus digelung nestapa tak berkesudahan. Tuhan sungguh bersama orang yang sabar. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakians #Sabahan #AFuadi #Ranah3Warna #Negeri5Menara #NovelIndonesia #NovelIndonesiaDiMalaysia
CEPAT2 ORDER #infinitywar dah sampai! Mana order ampa nih.. 🤩 Buku2 ini sedang mencari PEMILIKNYA!
CEPAT2 ORDER #infinitywar dah sampai! Mana order ampa nih.. 🤩 Buku2 ini sedang mencari PEMILIKNYA!
Cetak rompak kepala bapak Catatan penuh amarah perlawanan menentang lanun cetak rompak se Malaysia Buku seumpama ini tidak akan pernah kamu lihat diterbitkan di Malaysia. Inilah satu-satunya buku yang mengomel hal hal cetak rompak. Kamu berharapkan surat khabar dan televisyen mainkan isu bukan konek ini berhari hari? Kamu berharapkan gomen ambil tahu dan belasah lanun cetak rompak teruk teruk sampai tersadai? Hah inilah masalahnya! Dan buku ini bercerita. Bukan cerita kosong, bukan cerita konek. Ya, cetak rompak kepala bapak #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sabahan #Sarawakian #Malaysian #PTS #BukuPTS #cetakrompakkepalabapak
Musa vs Firaun Buku ini menceritakan kisah Nabi Musa a.s. dan Firaun menurut perspektif Al-Quran dan Taurat. Ia menjawab persoalan-persoalan kritikal berkaitan Nabi Musa a.s., Firaun, tokoh-tokoh yang wujud semasa zamannya, serta lokasi-lokasi sejarah yang penting. Jangan lepaskan peluang bagi memahami sejarah dengan lebih baik. Kandungan - Siapakah Firaun - Musa: Daripada Kelahiran Sehingga Pernikahan - Di Lembah Suci Thuwa - Musa di Tengah Penipuan Besar - Musa dan Wasiat Terakhir Ulasan Buku yang baik, padat dengan sejarah lalu. Disertakan dengan gambar dan peta yang lengkap. Adakah Mumia yang dimaksudkan? #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sabahan #Sarawakian #Malaysian #PTS #BukuPTS #MusavsFiraun #NabiMusa #NabiMusaAS #AmanullahHalim
📮📮📮 . 3 buah buku dipos harini 😊😊 . 👉 Selangor (2 buah) 👉 Kuala Lumpur (sebuah) . Siapa nak order buku DM atau WS laju-laju 😁 . ✅ NAK ORDER? . DM, Komen dibawah atau terus Whatsapp kami . 📲WhatsApp 013 5245899 📲WhatsApp 013 5245899 📲WhatsApp 013 5245899 . 👉FOLLOW @szn_bookstore 👉FOLLOW @szn_bookstore 👉FOLLOW @szn_bookstore . #galeriilmu #buku #book #bookstore #bookstoremalaysia #kedaibuku #kedaibukumalaysia #pts #fixi #imanpublication #tarbiahsentap #aqada #telagabiru #penerbitx #inspirasee #bukupts #bukufixi #bukudetektif #bukumurah #kedaibukumurah #bukubestseller #hadifayyadh #temeabdullah #budaktomato #sherlockholmes #sherlock #abdullatiptalib #hamka
📮📮📮 . 3 buah buku dipos harini 😊😊 . 👉 Selangor (2 buah) 👉 Kuala Lumpur (sebuah) . Siapa nak order buku DM atau WS laju-laju 😁 . ✅ NAK ORDER? . DM, Komen dibawah atau terus Whatsapp kami . 📲WhatsApp 013 5245899 📲WhatsApp 013 5245899 📲WhatsApp 013 5245899 . 👉FOLLOW @szn_bookstore 👉FOLLOW @szn_bookstore 👉FOLLOW @szn_bookstore . #galeriilmu #buku #book #bookstore #bookstoremalaysia #kedaibuku #kedaibukumalaysia #pts #fixi #imanpublication #tarbiahsentap #aqada #telagabiru #penerbitx #inspirasee #bukupts #bukufixi #bukudetektif #bukumurah #kedaibukumurah #bukubestseller #hadifayyadh #temeabdullah #budaktomato #sherlockholmes #sherlock #abdullatiptalib #hamka
📮📮📮 . 3 buah buku dipos harini 😊😊 . 👉 Selangor (2 buah) 👉 Kuala Lumpur (sebuah) . Siapa nak order buku DM atau WS laju-laju 😁 . ✅ NAK ORDER? . DM, Komen dibawah atau terus Whatsapp kami . 📲WhatsApp 013 5245899 📲WhatsApp 013 5245899 📲WhatsApp 013 5245899 . 👉FOLLOW @szn_bookstore 👉FOLLOW @szn_bookstore 👉FOLLOW @szn_bookstore . #galeriilmu #buku #book #bookstore #bookstoremalaysia #kedaibuku #kedaibukumalaysia #pts #fixi #imanpublication #tarbiahsentap #aqada #telagabiru #penerbitx #inspirasee #bukupts #bukufixi #bukudetektif #bukumurah #kedaibukumurah #bukubestseller #hadifayyadh #temeabdullah #budaktomato #sherlockholmes #sherlock #abdullatiptalib #hamka
Hari-Hari Terakhir Seorang YB Ini Malaysia. Seorang ahli politik boleh melompat parti tanpa banyak masalah dan akan mendapat habuannya selagi masih berkecimpung di dalam bidang itu. Mereka melakukan jenayah, dibicarakan dan dipenjarakan, dan apabila mereka keluar, mereka tetap mendapat jawatan dan habuan sebagai orang yang berpengaruh. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Dubook #DubookPress #HariHariTerakhirSeorangYB #AnuarShah
Nami Nami mendakwa dia mula menulis seawal tahun 1991, tetapi penulisannya mula dibaca orang ramai pada zaman blog Teh Tarik Gelas Besar sekitar tahun 2008. Sembilan tahun selepas itu, sudah berbelas buku yang telah ditulis olehnya, serta banyak cerpen dan tulisan yang hanya dilepaskan di status Facebook, atau tersembunyi dalam diari. Buku Nami ini mengumpulkan petikan-petikan kata penting daripada novel-novel Nami, serta cerpen dan tulisan yang belum pernah diterbitkan lagi. Oh ya, buku Nami ini limited edition—jadi kalau anda nak jadi peminat Nami yang rare—ini 'MESTI MILIK!'. #sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sarawakian #Sabahan #LejenPress #BukuLejen #Lejen #Nami #NamiCobNobbler
next page →