Loading...

" UNTUK APA KAU PUNYAI HATI, ANDAI KAU MASIH TERASING DAN SEPI..."

By @hadi_fayyadh
.
"Kenapa kau begitu aneh? Di dada kau Mengapa punyai luka seperti itu?..Apakah kau tidak punyai hati?"
.
Dadanya yang berlubang, dengan darah merah masih pekat mengalir, membuatku takut. Dia menatapku berkaca-kaca, wajah suram berlatar senja menghiasi kamar bicara. Barangkali pertanyaanku luar dari kebiasaan.
.
" Adakah yang bertanya lebih mengerti daripada yang ditanya.? Untuk apa punyai hati jika Hati itu sepi.. Apakah ada penawarnya hingga saat ini ?.. Ia umpama debu yang ditiup bayu, lalu hilang dipermukaannya. Tiada siapa tahu, hanya sang pemilik hati." "Mengapa begitu?"
Aku penasaran dengan persoalan. "Kerana aku terlalu berharap kepada manusia hingga aku dikhianati tanpa aku punyai ruang untuk bernafas, dan menghidupkan kembali hatiku yang telah mati.."
.
Dia menundukkan wajah, lalu menyambung.
.
"Aku sedar sesungguhnya mempunyai tidak semestinya memiliki. Aku terpinggir dari jalan yang getir,.. Dan memaksaku jalani hidup tanpa aku cintai jalan ini.."
.
Dia tiba-tiba berlari, menuju ke tebing nan tinggi. Lantas dia berkata sesuatu.
.
" Sehebat apapun kau, andai sekecil daging ini tidak dibahagiakan, ia akan menjadi sekecil api yang membakar sebuah belantara seluruh ragamu.."
.
Hampir sahaja dia ingin terjun dari gaung yang tinggi, tiba-tiba ada sesuatu yang melayang terbang dari udara dan terus melekat di dadanya., belum sempat aku memanggil, dia hilang bagai debu yang ditiup angin.
.
SIAPAKAH Gerangan DIA yang didadanya berlubang Luka? IKUTI Kisah aneh disebalik perjalanan Alesya Qistina dalam .
.
JOM ORDER SEKARANG! +601112927284
.

9 days ago 0 41

41 Views
20 Likes

0 Comments